Ervaringen

Wil je ervaringen van anderen lezen over PW Personal Training?

Maak hier dan nu gebruik van. Je krijgt een goed beeld van de mogelijkheden en diensten. Daarnaast vertellen de klanten nog iets over hun ervaringen met Personal Training bij Paul Witte en de gegeven voedingsadviezen en de op maat gemaakte persoonlijke schema's.

Ruim twee jaar geleden kreeg ik een acute hernia in mijn lage onderrug. Na een periode van zware pijnstilling en veel op de bank/bed liggen, begon het herstelproces. Toen de heftigste klachten over waren, merkte ik dat ik bij de fysiotherapeut en bij de artsen niet echt meer vooruit boekte. Volgens de arts was de hernia intussen weg, maar ik bleef last houden van uitstralende pijn in mijn been. Ik ben bij allerlei therapeuten en specialisten geweest, maar niemand kon mij echt van mijn klachten afhelpen. Toen het weer een keer slechter ging, zei mijn vriend dat een personal trainer mij misschien verder zou kunnen helpen. Dit wilde ik dit heel graag proberen, ik was intussen zo klaar met die pijn! Ondanks mijn motivatie merkte ik dat ik het ook wel spannend vond om echt te gaan trainen. Ik was door alle pijn het vertrouwen in mijn lichaam kwijt geraakt. Met toestemming van de arts heb ik toen contact gezocht met Paul.

 

Vol goede moed ging ik naar mijn eerste training met Paul. We zouden die keer immers alleen wat testjes doen om te kijken wat ik wel/niet kon. Ik voelde meteen aan Paul dat hij snel door had wat ik wel en niet kon. Tot hij aan het eind van de training een stang pakte. Met deze stang moest ik een oefening gaan doen. Alles in mij riep: Ho, maar dit kan ik helemaal niet! Ik was zo bang dat het te zwaar voor mij zou zijn en dat ik dan weer terug bij af was. Maar Paul moedigde mij aan in mijzelf te geloven en de oefening met overtuiging te doen. Hij wist namelijk zeker dat ik het wel kon. Na een paar keer diep ademhalen heb ik het dan toch gedaan. En het lukte! Na het doen van deze oefening brak ik mentaal. Ik had het zo eng gevonden, maar was tegelijkertijd ook zo trots dat het gelukt was! Dit was het eerste stapje op weg naar nieuw vertrouwen in mijn rug.

 

Ik ben intussen 9 maanden verder. Na die eerste training heb ik samen met Paul de kracht en het vertrouwen in mijn lichaam verder op kunnen bouwen. Naast de wekelijkse personal training deed en doe ik twee keer in de week een schema dat Paul voor mij maakt. Ik heb mijzelf voorgenomen in ook echt 3 keer in de week te sporten. Vaak ga ik met plezier naar de sportschool, maar ik heb heus niet altijd zin om te sporten. Toch blijf ik het volhouden, omdat ik weet dat het belangrijk is voor mijn herstel.

 

Ervaring April 2019Ervaring Januari 2020
April 2019Januari 2020

 

In de sportschool staat op een van de muren It’s hard to beat a person that never gives up. Zo voelt dat voor mij ook, als ik lekker blijf trainen is er straks geen pijn meer die mij nog in de weg staat. Wat ben ik blij dat ik deze stap heb genomen! Ik ben er nog niet, maar wát een verschil!, Ik ben trots op wat ik tot nu toe bereikt heb, en nieuwsgierig naar waar mijn lichaam nog meer toe in staat is.

 

Terwijl ik dit typ, voel ik de spierpijn van de training van vanavond alweer opkomen. Maar spierpijn of geen spierpijn, over twee dagen sta ik er weer! Met net zoveel overgave als de vorige keer!

Romy Jonkers,

Nog voor ik het een ‘voornemen’ kon noemen heb ik in december contact opgenomen met Paul. Gewoonweg omdat mijn moeders naam voluit Pauline Witte luidt, sprong zijn naam op de zoekmachine meteen in het oog. Toen Paul mij direct terugbelde om een eerste training in te plannen, wist ik dat het goed zat: “Dit wordt aanpakken”.

 

Het juiste instrument bij PW Personal Training

 

Mijn naam is Michael, 30 jaar. Werkzaam als acteur en theatermaker. In mijn werk is mijn lichaam mijn belangrijkste instrument, maar het was al jaren niet meer gestemd. Het werd tijd om mijn conditie te verbeteren, spierkracht op te bouwen en bovenal 7 kilo aan vet kwijt te raken. Dit alles om mijn fysieke instrument beter af te stemmen op mijn dagelijkse werkzaamheden, weer tevreden voor de spiegel te staan en zelfverzekerd op een set of auditie te verschijnen. Niet eens zo zeer qua uiterlijk, maar als bekwaam beoefenaar van mijn eigen instrument. Waarom ik tot mijn dertigste heb gewacht? Zeker niet. Ik heb al veel sportschool abonnementen en bikram-yoga-sessies versleten. Maar ik kwam mezelf eigenlijk niet zo graag tegen in de spiegels van deze zweethutten en pomppaleizen, waar de moed me op de drempel vaak al in de sportschoenen zakte. Zodoende stelde Paul me voor aan Daan Prins.

 

Buiten sporten!
Je kunt me herkennen aan mijn blauwe bakfiets, zei Daan toen ik hem voor de eerste training zou treffen in een park aan de rand van de stad. Ver verwijderd van passerende meningen. Volledige focus op mezelf en mijn pufjes. Hoewel ik inmiddels van die astma af ben, hield ik het de eerste weken nog geen veertig minuten vol. Gewapend met een volledige sportschool aan attributen ging ik twee keer per week, weer of geen weer, een uur met Daan aan de bak(fiets). Afwisselend met cardio- en kracht-,en later gecombineerde oefeningen, ben ik week na week mijn grenzen gaan verleggen. Waar het eerst voelde als een persoonlijke marteling, voelde ik me langzaam maar zeker fitter, sterker, beter.

 

Eén keer per maand - ik moest er toch aan geloven - sprak ik met Paul af in de sportschool (LifeFit Centre) om de balans op te meten. Eerst mijn voedingsdagboek doornemen, daarna op de weegschaal en ten slotte natuurlijk nog even een korte, intensieve training. Niet alleen de trainingen waren intensief. Gedurende drie maanden heb ik ook intensief op mijn voeding moeten letten. Geen dieet, zoals Paul zegt, maar een aangepaste levensstijl. Vooral het sociale aspect van eten & drinken maakte dat ik het bijhouden van een voedingsdagboek als intensief omschrijf. Het heeft me in elk geval een hoop doorzettingsvermogen en discipline bijgebracht. Door letterlijk alles wat ik consumeerde te noteren, is het mij gelukt om me te houden aan een non-alcoholisch en vet- en koolhydraatarm dieet, of beter gezegd voedingspatroon. Zo werden de maandelijkse meetings met Paul een prettige stimulans. Maandelijks constateerde we een enorme vooruitgang. Afname op de weegschaal en toename in kracht en conditie. Dan stelden we samen nieuwe, heldere en haalbare doelen op om weer een maand mee aan de slag te gaan. Onder begeleiding van Paul en Daan, met focus op zowel sport als voeding, is het gelukt om voornamelijk aan vetmassa te verliezen.

 

Nu, een ruime drie maanden later, ben ik 15 kilo lichter en een gezonde conditie rijker. Ik ga in elk geval niet meer de deur uit zonder een gezond overlevingspakket. Maar vooral had ik nooit gedacht dat ik sporten als primaire levensbehoefte zou gaan beschouwen. Wat de ‘personal training’ betreft is het tijd om te gaan afbouwen en langzaam maar zeker op eigen kracht mijn fysieke instrument te blijven onderhouden. Dat we elkaar in de sportschool of tijdens een bootcamp in de buitenlucht blijven treffen, daar ben ik van overtuigd. Ik kijk met een voldaan gevoel terug om het afgelopen kwartaal. Paul en Daan bedankt voor deze persoonlijke begeleiding en de waardevolle stok achter de spreekwoordelijke deur om mij mijn doel in korte tijd te laten bereiken.

Michael Bot,

Take a sprint with 80% of your capacity zei de vrouw door de koptelefoon tijdens de intervaltraining op vrijdagochtend buiten in de Haarlemmerhout. De stem in mijn hoofd zei tegen beter weten in: "dat ga je niet redden". Ik had namelijk al 2 dagen met Paul getraind en liep vanaf het moment van opstaan wijdbeens van de spierpijn. En tóch redde ik met gemak de gehele intervaltraining inclusief verschillende sprintjes, daar waar ik de week daarvoor met hakken over de sloot en buiten adem aan kwam. Tegen beter weten in zei ik omdat de trainingssessies met Paul mij keer op keer tot een hoger niveau weten te brengen.

 

Zo heeft hij mij binnen no time als onervaren lange afstandsfietser klaargestoomd om de 105 kilometer met een goede snelheid te fietsen tijdens de Dam tot Dam Fietsclassic. Hij hielp hij mij de paniek voortkomend uit een burn-out en alle gevolgen van dien, te overwinnen tijdens het sporten. Met gedegen vakkennis heeft hij mij op verschillende vlakken wijsgemaakt over lijf, lichaam en voeding. In samenwerking met mijn fysiotherapeut heeft Paul een gerichte training afgesteld om mijn zwakke een gerichte training afgesteld om mijn zwakke plekken sterker te maken met behoud van intensiteit van de trainingen ondanks mijn blessures.

 

En als laatste weet Paul nu goed de puntjes op i te zetten betreffende de laatste kilootjes afvallen, richting een optimale BMI te gaan en de contouren te finetunen. Paul is er niet om je handje vast te houden, wel om je gewichten vast te houden en alles wat nodig is klaar te zetten om steeds weer die uitdagende training te kunnen bieden op maat. Eigen motivatie en inzet is heel belangrijk en Paul weet deze op subtiele wijze te blijven prikkelen. Hij weet als geen ander jou te sturen en motiveren en niet geheel onbelangrijk, tips te geven wat de beste houding is om blessures te voorkomen.

 

Los van de professionele insteek is Paul gewoon een heel fijn persoon en is er tijdens de trainingen genoeg ruimte voor plezier en af en toe een goed gesprek. No nonsens met een hart voor zijn vak en voor de mensen. Dát is Paul!

 

Hartelijke groet,
Danielle

Danielle,
Peter Berkhout Spieren en Afvallen

 

Vier maanden geleden en jaren van geen sport en iets te bourgondisch leven, ben ik begonnen met rennen. Waarom; nou het is makkelijk. Tijdens het ademhalen zei een mede-ren-gek tegen mij; "weet je wie jij eens zou moeten bellen?" en zo kwam ik bij Paul. 106 kilo, prachtige mannenborsten, cupje b, een hangbuik en spieren die nog net de buik en borst konden tillen.

 

Vier maanden later ben ik 15 kilo afgevallen, nog niet helemaal waar ik wil zijn, immers afvallen was de opzet. Nu gaan we beginnen aan de volgende stap, aan bouwen, sterker en zwaarder worden, geen spek, spier!

 

Dank je wel Paul, het was niet altijd makkelijk, maar man wat sleep je mij er doorheen!

Peter Berkhout,